Pod względem „przyjazności” Urząd Skarbowy w Szczytnie zanotował, w porównaniu do roku ubiegłego, spadek aż o blisko 100 pozycji. Pod względem efektywności miejsce obniżył tylko nieznacznie, za to w kategorii „jakościowej” odnotował awans.

Raz w górę, dwa razy w dółOd kilku lat „Rzeczpospolita” publikuje ranking urzędów skarbowych w trzech kategoriach: „Najbardziej przyjazny”, „Najbardziej efektywny” i „Poprawiający jakość”. W gronie małych urzędów, zatrudniających do 60 pracowników, do których należy także szczycieński, sklasyfikowano 151 urzędów w całej Polsce.

Szczególną uwagę zwraca znaczący spadek szczycieńskiej skarbówki w kategorii „przyjazny urząd”, z miejsca 32. na 130. Do pomiaru tego kryterium brane są pod uwagę takie czynniki jak: czas oczekiwania na wydanie zaświadczenia o niezaleganiu w podatkach, czas trwania postępowań wszczętych na wniosek podatnika oraz stosunek kwot podatków wpłaconych dobrowolnie do kwot ściągniętych przymusowo. Szczególnie słabe noty urząd w Szczytnie uzyskał w dwóch ostatnich kryteriach. Średni czas trwania tu postępowań wszczętych na wniosek podatnika przekroczył miesiąc (32 dni), podczas gdy w najwyżej sklasyfikowanych urzędach wyniósł kilka, bądź kilkanaście dni.

 

 

Aby zapoznać się z pełną treścią artykułu zachęcamy
do wykupienia e-prenumeraty.